Activitats

A continuació us presentem les activitats que realitzaríem amb els alumnes en relació al nostre tema. Hem decidit fer-ho amb el programa publisher. Per descarregar-ho heu de fer un clic sobre l'enllaç que us donem seguidament, esperem que us agradi:

https://drive.google.com/file/d/0B4oqj9n379JcZEZUNXIyVVlRR2s/view?usp=sharing





















1 comentari:

  1. El tema del bloc és concret, entenedor i està problematitzat. Ara bé, l’objectiu marcat és subjectiu, poc concret, no és avaluable i dóna per suposats fets sense tenir en compte la diversitat. El bloc parla de la diferencia salarial entre homes i dones i l’objectiu que han estipulat no hi té relació ja que el plantegen de forma general sense especificar el que volen aconseguir. Pel que fa als aspectes formals, el bloc està ben estructurat i la gramàtica és coherent.

    En primer lloc, ens agradaria saber a quin nivell estan adreçades les activitats ja que algunes d’elles són bastant complexes a l’hora de resoldre-les. Per tal d’introduir el tema aquest bloc proposa un debat que té lloc a partir de quatre situacions que els alumnes han hagut de representar. És una bona forma d’introduir el tema i veure el punt de vista que tenen els alumnes sobre aquest tema ja que no es treballa gaire a l’aula i casa no se’n parla. Considerem que és una tasca adient per començar de forma vivencial en la qual pot sorgir l’interès dels alumnes i captar l’atenció d’aquests.

    Pel que fa als continguts i la seva organització trobem que estan bé. Destacar que es tracta el tema de forma clara i entenedora. A més, els continguts es poden considerar interdisciplinaris. No obstant, hi ha una manca de relació amb el que està estipulat al currículum d’educació primària de les ciències socials. Un altre aspecte a tenir en compte és el format que han utilitzat ja que és molt visual i atractiu gràcies a les imatges i als gràfics.

    Les activitats que proposen estan ben plantejades i són dinàmiques. Estan bé perquè van més enllà, és a dir, donen lloc a la reflexió i la posada en comú d’idees fet que pot generar que sorgeixin debats a l’aula. Per altra banda, al no saber el cicle en el que s’adrecen trobem diferents nivells de dificultat com ara l’activitat 1 i 3 són considerablement assequibles però per al contrari la segona, que consta de gràfics que s’han d’interpretar, té un nivell de dificultat més elevat.

    Finalment, no podem avaluar la seva rúbrica perquè en el bloc no hi consta, per tant, aquest ítem no el podrem tenir en compte a l’hora d’avaluar ja que no sabem quins aspectes tenen pensats avaluar.

    En conclusió, com a grup creiem que la nota que li escau en aquest bloc és un 8 amb possibilitat de millora.

    Núria Lloveras, Gabriel Mancheño, Agueda Martín i Aina Maximino.

    ResponElimina