dissabte, 30 de gener del 2016

Rúbrica i avaluació de les activitats

Entre totes les companyes del blog, hem realitzat la rúbrica per avaluar activitats i l’hem penjat a la pestanya d’avaluació.

A continuació, hem avaluat els dos blogs que ens pertoquen, explicant allò que ens ha semblat més correcte i allò que ens ha semblat que podria millorar.

2 comentaris:

  1. Primerament, tot i que no s’especifica, hem suposat que la primera activitat és la d’idees prèvies. En general, l’activitat d’idees prèvies considerem que pot motivar als alumnes a interessar-se pel tema plantejat, ja que una obra de teatre és una activitat que surt del habitual i fomenta la imaginació dels nens. No s’especifica a quin curs va adreçada l’activitat, però creiem que es pot realitzar en tots els cursos de Primària. En relació a com està plantejada l’activitat, pensem que és una forma atractiva per presentar als alumnes i a partir de la representació i el posterior debat es poden conèixer els interessos dels alumnes.

    Pel que fa als continguts, pensem que la informació està ben organitzada i,a més, apareixen gràfics i imatges que ajuden a entendre millor la informació. És més visual. Per tant, la informació es presenta de forma correcta i ordenada. La pregunta plantejada a l’inici parteix d’un problema, el qual es troba present en la nostra societat. A més, la informació que més es destaca com per exemple la vida familiar està relacionada amb l’entorn i el dia a dia dels infants. Tot i que considerem que la gran majoria dels temes tractats no es corresponen al currículum de Primària i, per tant, s’haurien de treballar en cursos superiors. Sí que cal treballar els valors, però a primària no s’introdueixen el masclisme ni el sexisme. Considerem que tot i que la informació és correcta es podria sintetitzar i fer-la més breu, d’aquesta manera ens centraríem en els aspectes més importants deixant de banda la informació innecessària.

    Respecte als objectius, només n’hi apareix un, tot i que està ben redactat. Considerem que hauria d’haver més objectius per tal de dur a terme la unitat didàctica. Per altra banda, estan relacionats amb el contingut que es treballa. Pel que fa als criteris d’avaluació en relació a l’objectiu, aquests criteris són massa generals. Per tant, considerem que seria necessari afegir més objectius per tal de relacionar-los millor amb l’avaluació i amb tot el tema en general.

    Abans d’avaluar les activitats, ens hem centrar en la temporalització d’aquestes i en com s’haurien de dur a terme en les diferents sessions. No s’especifica la durada de les activitats ni tampoc quan s’han de realitzar, però hem intuït que el tema duraria unes sis sessions i que en cada una de les sessions es faria una de les activitats proposades.

    Pel que fa a les activitats, pensem que promouen el desenvolupament de la investigació i alhora l’autonomia, ja que els alumnes han d’esbrinar unes qüestions, la qual cosa implica que han de cercar informació pel seu compte. Per altra banda, està bé que les activitats es proposin per treballar en grup, així com també la majoria d’activitats fomenten la reflexió dels alumnes com per exemple el debat. A més, hi ha activitats originals que permeten desenvolupar la creativitat, com per exemple l’elaboració d’un mural. Finalment, algunes activitats estan plantejades a partir dels interessos dels alumnes, com per exemple quan s’interessen per l’entorn dels alumnes a l’hora de realitzar l’enquesta sobre el que fan els seus pares.

    En general, com a positiu, considerem que les activitats són un dels apartats que està més complert. A més, es proposen activitats originals, en les quals els alumnes no troben la informació immediatament, sinó que han de reflexionar. Per tant, no canviaríem les activitats, perquè una de les finalitats de les ciències socials és que els alumnes siguin crítics i aquestes activitats ho aconsegueixen. En contra, es podria millorar l’apartat de presentació, en el qual només es menciona un objectiu i també la rúbrica, ja que considerem que podria estar una mica més elaborada, afegint més ítems en cada apartat.

    En conclusió, la nota numèrica que creiem que és adequada un cop avaluat tot el bloc és un 8, ja que hi ha un bon treball fet, però hi ha aspectes ja comentats que es podrien millorar.

    Cristian Martínez, Laura Mont-ros, Quim Oller i Francina Velasco.

    ResponElimina